Pachetul de drumuri grele se regăseşte în oferta multor
importatori din România. Dacă la unii e doar opţional, la alţii
este oferit în standard. În principiu, ideea la prima vedere este
una bună. Un pachet de drumuri grele poate să conţină, de
la caz la caz, de la un banal scut de plastic până la modificări
substanţiale la trenul de rulare care cuprind amortizoare
schimbate, o gardă la sol mai mare plus un scut serios din
metal.
Şi când vezi pe ce drumuri sunt nevoite maşinile să meargă prin
România, asemenea modificări, de protecţie şi de sporire a
rezistenţei par foarte bune. Asta doar dacă ţinuta de drum
a maşinii nu are foarte mult de suferit. Eu am aşa ceva pe actuala
maşină, şi chiar dacă din punct de vededre dinamic, maşina a avut
de pierdut, confortul sporit, atât fizic, cât şi mental a meritat
prezenţa unei asemenea dotări.
Însă părerile sunt împărţite. Mi-a venit ideea acestui
editorial, când am aflat azi graţie celor de la www.reno.ro, că şi
Renault Megane RS are printre dotări pachetul de drumuri grele.
Încă un motiv în plus pentru care să vreau să fac un drive-test
înainte de a achiziţiona maşina,
aşa cum spuneam şi aici. Sunt curios însă care este şi părerea
voastră
Credeţi că este folositor un pachet de drumuri grele?
Dacă da, de ce?
Cum vedeţi voi că ar trebui să arate un pachet de
drumuri grele?
Aţi dori să fie disponibil în standard pe orice maşină
comercializată sau opţional?
Credeţi că prezenţa unui asemenea pachet denotă un
respect arătat de producător faţă de client? Sau un tratament
discriminatoriu faţă de clienţii români în comparaţie cu cei din
Europa de vest, atunci când el este oferit în standard pe orice
maşină vândută?